onsdag 12. januar 2011

Nytt fra Miami

Tiden raser av gårde, nå har vi vært her i 10 dager og det er på tide med en oppdatering. Første helgen i Miami var innholdsrik. Fredag kveld gikk Helge og jeg ut og spiste på et ”churrascaria” – et brasiliansk restaurantkonsept hvor servitørene vandrer hvileløst rundt med grillspyd med grillet kjøtt og skjærer av kjøttstykker der det ønskes. Tilbehøret hentes i en salatbar El Grande som i grunnen er en tapas bar hvor det er fullt mulig å spise seg stappmett bare der uten å klare å smake på halvparten. Salaten er alt fra spinatblader, tomater, asparges til sushi, chorizo, couscous og mozerella … som tilbehør til grillet lammekjøtt, biff, kylling, svinekam, pølser +++ Utolig godt. Men jeg tror det kan være lurt å faste en dag eller to på forhånd for å få max ut av dette stedet. Man spiser til man har fått nok. Det kan gjøre vondt dagen derpå.

Lørdag morgen la vi ut på vår første motorsykkeltur sammen. Helge kjørte, jeg satt på. Hadde en smule fordommer på forhånd skal jeg innrømme. Men nå må bare si: For en opplevelse!!! Begrepet ”å kjøre” er fornyet, man kjenner vinden i ansiktet, hører lydene, føler svingene, ER i bevegelse - så intenst tilstede og samtidig så avslappet. Gleder meg til neste tur. Kanskje jeg må ta lappen selv også. Mye morsommere enn å kjøre bil!

Lørdag kveld fikk vi første besøk, Laurie McGregor mellomlandet i Miami etter et oppdrag på Haiti. Kjempehyggelig! Vi rakk en middag lørdag kveld hos oss, litt preview av bildematerialet fra Haiti, en ”Polar bear plunge” i sjøen søndag morgen og lunch på South Beach før hun dro videre til New York. Vannet er herlig, 20C – men Miami locals mener det er kun antarktiske raser som takler sånne temperaturer. Fint for oss ☺

Mandag morgen prøvde jeg meg på årets første pilates time. Det skjer i 4 etg kl 0900. Instruktøren ankom noen min over 9, i lilla glitrende støvletter, turkis flagrende genser, en diger skulderveske med nagler, et tykt lag med lyseblå øyenskygge over et par mørke brune øyne, høyt, bustete farget mørkt hår og sorte blondesokker. Hun var sikkert rundt 150 cm høy og 57 år gammel. Det siste informerte hun oss om – for å fortelle oss hvor godt man kan holde seg bare man gjør pilates jevnlig. Hun følte seg som en 22 åring, mente hun. Personlig ble jeg ikke overrasket over at hun var 57 … Basketball for jenter som kun vil spille for gøy har jeg ikke klart å spore opp ennå. Men akt tegning har jeg funnet! Skal ta meg en tur neste uke.

I kveld får vi gjester. Helge har invitert noen kollegaer hjem til oss på middag. Jeg har tilbudt meg å lage lasagne – så det skal jeg i gang med nå. Tudelu!

2 kommentarer:

  1. For noen badenymfer! Skikkelig 50-talls pin-up babes! Kult bilde:-)

    Haha..Pilatesinstruktøren høres ut som hun er hentet rett ut av Pantertanter (The Golden Girls).
    Herlig!!

    SvarSlett
  2. Hmmm, deilig å lese om livet i Miami. Får feriefølelse og reiselyst. Rart å tenke at det er badevær der borte. Når man er her tenker man at det er snø jorda rundt (selv om det er nesten sommervær med rundt 0 grader). Heia for skrivinga di. Det er avslappende og spennende å lese:-)
    Hils til Helge og kos deg masse.

    SvarSlett